نشست خبری مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر با اصحاب رسانه

مدیریت ارتباطات شهرداری قائم شهر گزارش تصویری 1399/12/28 2367 بازدید 0 نظر
نشست خبری مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر با اصحاب رسانه

همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع)، نشست خبری مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر با اصحاب رسانه در خصوص برنامه ها و اهداف پیش روی شهرداری قائم شهر در سال 1400 برگزار شد و در پایان به پاس یکسال تلاش و پوشش خبری اصحاب رسانه با مجموعه شهرداری قائم شهر از این عزیزان تقدیر و تجلیل بعمل آمد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قائمشهر نشست خبری مهندس صالح زاده شهردار قائمشهر با اصحاب رسانه ، مهندس صالح زاده ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) ،روز پاسدار و ولادت حضرت قمربنی هاشم (ع) روز جانباز از کلیه همکاران اجرایی و اداری که در سال ۹۹ پای کار بودند از همکار خوبمان آقای محرم اکبری که مبلغ ۵۰ میلیون تومان از سنوات بازنشستگی خود را جهت تکمیل و تجهیز گرمخانه شهرداری قائم شهر اهدا نمودند تقدیر و تشکر کردند.

مهندس صالح زاده در ادامه افزود:

در دهه فجر ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاحیه پروژه های گوناگون را داشتیم.

همچنین برای سال ۱۴۰۰ هم چندین برنامه مهم و عمده داریم.

۱.تکمیل هوشمندسازی

کنترل حمل و نقل و ترافیک که در سال ۹۹ آغاز کردیم در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسانیم.

 

۲.پروژه بزرگ تونل شهری (عمارت ماندگار)در هسته مرکزی شهر

۳.ساماندهی حریم سیاهرود

سال ۹۹ ساماندهی حریم رودخانه سیاهرود را آغاز کردیم در فاز اول ۷۰ هزار متر مربع بازگشایی مسیر و حریم داشتیم که با همت نمایندگان محترم مجلس شهرستان قرار شد ۳۰ میلیارد تومان را از محل باز آفرینی شهری و الباقی مبلغ را که حدود ۷۰ میلیارد تومان مباشد را شهرداری به عهده بگیرد.

 

۴.فضای سبز و پارک ها

اضافه کردن فضای سبز و ایجاد پارک برای محلات را با پارک مادر که اولین پارک برای سال ۱۴۰۰ است شروع به کار کردیم ، هم اکنون پیمانکار مشغول به کار می باشد و قصد داریم تا کمتر از ۳ ماه این پارک را افتتاح کنیم.

 

۵.پارک جنگلی تلار

در بحث پارک جنگلی تلار از کلیه مسئولین استانی و شهرستانی که در اخذ مجوز لازم ما را یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم ، ما قصد داشتیم تا در تاریخ اسفند ۹۹ پارک جنگلی تلار را افتتاح کنیم ولی به دلیل شرایط کاری وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری آئین افتتاحیه به تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ موکول شده است.

 

۶.پسماند زباله

یکی از پروژه های جدی ما برای سال ۱۴۰۰ در حوزه پسماند زباله است ، استاندار محترم و معاونین ایشان هم ما را حمایت کردند.

          ۱-۶. احداث لندفیل بهداشتی ، اولین شهرداری هستیم سایتی شامل خرید زمین ، تحویل زمین ، اخذ مجوزات جهت آماده سازی را با بودجه ۵/۵ میلیارد تومان انعقاد به قرارداد کردیم.

از ۴ سلول این پروژه یکی را در سال ۹۹ آماده کردیم ، با آماده سازی ۳ سلول دیگر می توانیم علاوه بره دفن بهداشتی زباله های روزانه دپوی ۵۰ ساله زباله را بصورت بهداشتی دفن کنیم.

            ۲-۶.خط پردازش زباله. برای جلوگیری از ورود حجم بالای زباله به لندفیل قصد داریم خط پردازش با ظرفیت ۵۰۰ تن را در محل دفن زباله راه اندازیم کنیم تا زباله ها پس از پردازش و جداسازی مواد وارد لندفیل بهداشتی شود.

همچنین در حال مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا در کنار سایت ۵۰۰ تنی پردازش یک سایت جدید برای تولید انرژی را راه اندازی کنیم.

ما آمادگی داریم تا این سه سایت را افتتاح و تقدیم به مردم خوب قائم شهر کنیم.

 

۷.کارخانه نساجی شماره یک قائم شهر
شهرداری مالک ۹۲.۵ درصد از سهام کارخانه نساجی شماره یک قائم شهر می باشد از زمان ورود بنده به شهرداری توانستیم مشکل ۱۸ ماه حقوق معوق به مبلغ ۱۷ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان را حل و به کارگران پرداخت کنیم.

همچنین ظرفیت تولید را از ۳۵۰ هزار متر مربع به ۱۶۵۰۰۰۰ متر مربع برسانیم ، با تعمیر و راه اندازی دستگاه های از کار افتاده توانستیم ظرفیت تولید را ۳۵ درصد نسبت به دوران قبل افزایش دهیم.

ما توانستیم ۲۵ میلیارد تومان بدهی کارخانه را به سازمان خصوصی سازی پرداخت کنیم.

از سال آیندا برای طرح توسعه کارخانه نساجی را تا ار زمانیکه کارخانه تعیین تکلیف شود پای کار می آییم تا پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) حمایت از تولیدات داخلی  یکی از برنامه های بنده حمایت از توسعه کارخانه است.

نساجی باید به اهل آن و متخصصان سپرده شود چون حوزه تولید و صنعت است.

ما از تمامی متخصصان و دست اندرکاران می خواهیم به ما کمک کنند تا با سواد متخصصان و تسهیلات دست اندرکاران کارخانه را به شرایط ایده آل و نوسازی برسانیم.

 

کلام آخر

ما چشم انداز برای شهر داریم

آسفالت ، آبگیری معابر ، جدول ، نوه و کانال وظیف ذاتی شهرداری است ما باید در کنار اینها چند پروژه زیربنایی برای آینده تعریف کنیم تا به توسعه و آبادانی شهر کمک کرده باشیم ، همانند: زیباسازی حریم سیاهرود که سالیان قبل صورت گرفت امروزه دستگاه های اداری و دولتی ما آنجا مستقر شده اند سایت های اداری از هسته مرکزی شهر خارج شدند.

یکی از آینده نگری های ما اضافه کردن ۳۰۰ هکتار به فضای شهری می باشد ۹ نقطه را به مساحت ۶۰ هکتار در حاشیه شهر برای بلند مرتبه سازی انتخاب کردیم تا تراکم هسته مرکزی شهر کمتر شود به کسانیکه آمادگی برای ساخت در این نقاط را دارند مجوز تا ۱۵ طبقه را می دهیم.

در پایان از کلیه خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سال ۹۹  در کنار ما بودند و در امر اطلاع رسانی عملکرد شهرداری نقش داشتند تقدیر و تشکر میکنم.