دیپلماسی سازندگی شهردار قائم شهر، انتقال تجربیات کلان شهرها به قائم شهر

مدیریت ارتباطات شهرداری قائم شهر خبر 1398/7/12 13945 بازدید 0 نظر
دیپلماسی سازندگی شهردار قائم شهر، انتقال تجربیات کلان شهرها به قائم شهر

برای ساختن یک شهر ، تنها ایده مسئولین آنجا کافی نیست و موفق ترین شهرداران ، افرادی هستند که از تجربیات شهرهای بزرگ و موفق در توسعه و عمران استفاده کنند.


برای ساختن یک شهر ، تنها ایده مسئولین آنجا کافی نیست و موفق ترین شهرداران ، افرادی هستند که از تجربیات شهرهای بزرگ و موفق در توسعه و عمران استفاده کنند.
اینکه شهردار یک شهر با مدیران ارشد شهرداری برای کسب تجربه ، درس گرفتن  و الگو برداری به شهرهای توسعه یافته و موفق سفر می کنند ، نه تنها قابل انتقاد نیست بلکه قابل تمجید و تشویق هم هست.

درگذشته شهرداران شهرهای بزرگی مانند تهران ، تبریز ، مشهد ، اصفهان ، شیراز و رشت برای الگو برداری از مشق های نوشته شده شهرهای بزرگ به کشورهای دیگر هم سفر کرده بودند تا از ایده های به روز شهرسازی استفاده کنند زیرا این اعتقاد وجود دارد که برای ساختن شهر مطلوب باید از الگوهای مناسب استفاده کرد.

اکنون خبر رسیده است ، شهردار قائم شهر همراه با تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری در سفری ۲ روزه به اصفهان ، پای عملکرد و تجربه شهرداری این شهر در مورد موضوعاتی چون جذب سرمایه گذار و حل مشکلات پسماند نشستند تا به استفاده از تجربیات آنها مهمترین گره ها و مشکلات شهر قائم شهر را بر طرف سازند. این سفر بعد از دیدار هفته گذشته شهردار اصفهان با شهردار قائم شهر در مازندران رقم خورده است که نشان از تیزهوشی شهردار قائم شهر در استفاده از ظرفیت های کلان شهرها دارد.

🔹این اقدام مهندس صالح زاده از آن جهت قابل تمجید است که اصفهان یک شهر موفق در حوزه شهرسازی محسوب می شود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، در بین کلان شهرهای ایران ، یکی از مدرن ترین روش های شهرسازی در آنجا در حال اجراست.
پیش تر صالح زاده همراه با اعضای شورای شهر جهت بازدید از شرکت های تولید امکانات زیباسازی ، به مشهد سفر کرده بود تا پای این شرکت های معتبر را به قائم شهر باز کند.

بی شک سفر به مشهد و اصفهان در راستای بهبود وضعیت شهر قائم شهر ، می تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای این شهر داشته باشد.

مسیری که صالح زاده برای توسعه شهر قائم شهر ترسیم کرده است ، با همراهی مسئولین استانی و شهرستانی ، مشارکت مردم در امر پرداخت به موقع عوارض ، فعالیت بیشتر پرسنل شهرداری و استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ و موفق ، می تواند در نهایت به نقطه ای ختم شود که شهروند قائم شهری در شهری متفاوت تر و توسعه یافته به زندگی اش ادامه دهد.

دیپلماسی و روش گفتگویی که شهردار قائم شهر آنرا دنبال می کند را می توان دیپلماسی سازندگی نام نهاد. او اولین شهردار قائم شهر است که اینگونه مجدانه به دنبال کسب تجربیات شهرهای موفق می رود. گفتگو و مذاکره با شهرداران کلان شهرها در این برهه زمانی یک اقدام قابل ستایش است که باید ادامه یابد. تجربیاتی که از اینگونه مذاکرات در سفرها برای مدیران ارشد شهرداری قائم شهر به دست می آید ، ارزشمند و مطمئناً در مسیر فعالیت آنها گره گشا نیز خواهد بود.

هیچ کارشناس و دلسوزی سفرهای کاری که به کسب تجربه و علم ختم می شود را نقد نمی کند. این تفکر را باید ارج نهاد.

 

" مازنی خبر"