جلسه بازگشایی حریم سیاهرود

مدیریت ارتباطات شهرداری قائم شهر خبر 1398/6/27 25365 بازدید 0 نظر
جلسه بازگشایی حریم سیاهرود

جلسه بازگشایی حریم سیاهرود با حضور مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر ،آقای فولادی دادستان شهرستان ، اعضای شورای اسلامی شهر،مدیران و مسئولین شهرداری قائم شهر در دفتر کار شهردار برگزار گردید.


وضع موجود حریم سیاهرود با توجه به بازدید های میدانی شامل خطرات ناشی از رعایت نکردن حریم قانونی سیاهرود توسط بسیاری از ساکنین ، احداث بناهای غیر مجاز در بستر رودخانه و در نتیجه جاری شدن فاضلاب شهری به رود خانه و مشکلات عدیده از لحاظ بهداشتی و محیط زیستی می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قائم شهر روز چهارشنبه مورخ ۲۷ شهریور ماه جلسه بازگشایی حریم سیاهرود با حضور مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر ،آقای فولادی دادستان شهرستان ، اعضای شورای اسلامی شهر،مدیران و مسئولین شهرداری قائم شهر در دفتر کار شهردار برگزار گردید.

به منظور حفظ جان و مال مردم از خطر سیل و تامین بهداشت عمومی و به دستور مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر، بازگشایی حریم سیاهرود در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

تاکنون ضمن انجام مطالعات مربوط به حریم و بستر ۶۰۰ متری از طول ۱۲۴۰ متری رودخانه که نیازمند بازگشایی می باشد،اقداماتی چون شناسایی املاک واقع در مسیر آزادسازی حریم سیاهرود،نقشه برداری مسیر ،تنظیم شناسایی ملک و اعلام تعریض برای هریک از املاک ومذاکرات و اقدامات لازم صورت گرفته است.

بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد ، هم جواری این حریم با خیابان کارگر و هدایت ترافیک به سمت کمربندی بار ترافیکی را در این مسیر روان تر کرده ،منجر به پاکسازی مسیر از بافت زاغه نشینی و منازل مخروبه می شود ،که ایجاد ادارات و اماکن تفریحی وارزش بالای منطقه ای را به همراه خواهد داشت.