رفع مشکل ۵۰ ساله پسماند شهرستان قائم شهر باهمت شهردار و شورای اسلامی شهر

مدیریت ارتباطات شهرداری قائم شهر خبر 1398/10/29 16333 بازدید 0 نظر
رفع مشکل ۵۰ ساله پسماند شهرستان قائم شهر باهمت شهردار و شورای اسلامی شهر

مژده به همشهریان گرامی با برنامه ریزی مهندس صالح زاده مدیریت شهری و حمایتهای شورای اسلامی قائم شهر دوره پنجم ، مشکل محل دفن زباله بعد از 50 سال در دستور ساماندهی قرار گرفت .


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قائم شهر

مهندس صالح زاده شهردار قائم شهر در پی بازدید از ساماندهی سایت زباله در جاده کیاکلا قائمشهر  بیان داشت عملیات ساماندهی و اجرای لند فیل بهداشتی زباله به مساحت 150000 متر مربع به همراه راه اندازی کارخانه تفکیک ،  پردازش زباله و تولید کود عالی کمپوست در دستور کار اجرایی شهرداری و شورای اسلامی قرار گرفت . 

وی افزودبر اساس پیگیری و رایزنی های ویژه صورت گرفته در سازمان شهرداریها مقرر گردید اعتبارات لازم جهت این موضوع از محل اعتبارات دولتی به این بخش تخصیص داده شود و کلیه مراحل طراحی ، اخذ مجوز های زیست محیطی ، مصوبات کارگروه پسماند استان نیز ظرف 2 ماه اخذ گردید .
🔹 وی اذعان داشت طراحی و ساماندهی و جمع آوری و تصفیه شیرابه زباله بصورت بیولوژیکی ، فیزیکی و شیمیایی نیز از برنامه های اجرایی مورد پیگیری شهرداری شده و در بودجه سال آتی نیز مبلغ ویژه ای در جهت اجرای کار در بودجه شهرداری قرار گرفته است. 

مهندس صالح زاده در پایان ضمن تشکر از حمایتهای آیت الله معلمی نماینده محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه معزز شهرستان قائم شهر،آقای حسین زادگان استاندار ، آقای دکتر رازجویان معاونت عمرانی استانداری  ، ریاست محیط زیست قائمشهر و به ویژه پیگیریها ریاست محترم دادگستری ، دادستان محترم استان و دادستان محترم شهرستان ، فرماندار محترم  افزود شورای اسلامی و شهرداری ، ساماندهی محل دفن زباله را در اولویت برنامه های شهری قرار داده و حسب شرایط سخت اقتصادی اعتبارات داخلی ویژه ای برای این موضوع تخصیص داده اند و در صورتیکه دولت سهم مصوب شده را هر چه سریعتر پرداخت نماید ظرف مدت  6 ماه آینده  مردم قائم شهر ، به خصوص ساکنین حریم سایت زباله با وضعیت بسیار مطلوبی مواجه خواهند شد . 

لازم به ذکر می باشد عملیات عمرانی پروژه با خرید زمینی به مساحت  40000 متر کنار سایت زباله قدیمی آغاز شده و مدیریت شهری تسریع در کار را در برنامه خود قرارداده است . 
هزینه طراحی و اجرای سایت لند فیل ، شیرابه و کارخانه کمپوست برابر مبلغ 45 میلیارد تومان برآورد و به مراجع ذیربط اعلام گردیده است .